سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

ریاست علمی، شریف ترین ریاست است [امام علی علیه السلام]

صفحه اول   |   شناسنامه   |   رایانامه   |   پیام رسان یاهو   |    RSS 


سال«اصلاح الگوی مصرف»  

همه ما بخصوص مسئولان قوای سه گانه، شخصیتهای اجتماعی و آحاد مردم باید در سال جدید در مسیر تحقق این شعار "مهم، حیاتی و اساسی " یعنی "اصلاح الگوی مصرف در همه زمینه‌ها "، برنامه ریزی و حرکت کنیم تا با استفاده صحیح و مدبرانه از منابع کشور، مصداق برجسته ای از تبدیل احوال ملت به نیکوترین حالها، ظهور و بروز یابد.


 

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

حجت الاسلام محسن قرائتی که خود را رئیس "بی سوادها و بی نمازها" می داند در دومین روز از همایش کاهش استفاده از مجازات زندان با حضور خود همایش را از محفلی آکادمیک به نشستی صمیمانه با انتقادهای گزنده بدل کرد.

به اعتقاد ایشان تمام گیر و گرفتاری ما از این است که نماز و انس با قرآن را رها کرده ایم و به جیفه دنیا دل بسته ایم.
نماینده ولی فقیه در نهضت سوادآموزی بر شاد کردن جامعه و مردم مخصوصاً جوان ها تاکید کرد و گفت؛ "چون مردم نمی توانند بخندند می روند عیاشی می کنند بعد قوه قضائیه آنها را می اندازد زندان. خوب از اول یک کاری کنید که مردم بتوانند بخندند. ما آخوندها که همیشه مثل گاز اشک آور عمل می کنیم، فقط بلدیم گریه مردم را درآوریم، از آن طرف در مملکتمان هم خیلی از حلال ها حرام هستند. آن وقت می گویید چرا جوان می رود عیاشی می کند؟ برای اینکه در خانواده ما با او کنار نمی آییم. سعی نمی کنیم جذب و درکش کنیم و او می رود به طرفی که نباید برود. ما، وزارت اطلاعات، قوه قهریه و قوه قضائیه به جای اینکه بیاییم جلوی منحرف شدن جوان ها را بگیریم کنگره کاهش زندان راه می اندازیم، اینکه رسمش نشد.
قرائتی رئیس کمیته اقامه نماز و ستاد امر به معروف در ادامه سخنانش خطاب به مسوولان قوه قضائیه و مهمان های خارجی همایش گفت؛ "ما در ایران چهار نوع جوان داریم. یکی جوان های توتی. یعنی مثل توت های شیرین درختی که با یک تکان می ریزند زمین. اینها خودشان می آیند مسجد و نماز جماعت می خوانند و از محرمات پرهیز می کنند و خلاصه کاملاً دم دست هستند. دوم جوان های اناری. انار یک میوه حلال زاده است اما باید بروی بالا آن را بچینی، خیلی هم کار سختی نیست. یعنی با قدری تلاش می توان آنها را هم به مسجد کشاند. گروه سوم جوان های نارگیلی هستند. یعنی نه تنها بالای درخت هستند که پوسته سفت و سختی هم دارند که باید زحمت زیادی بکشی و آنها را بشکافی ولی بعد که شکافتی می بینی مغز شیرین و شیره سفیدی دارند. گروه چهارم هم جوان های گردویی هستند که ترشرو و متکبر پشت شاخه های درخت پنهان می شوند و چیدنشان خیلی سخت است.
بعضی هاشان هم توخالی یا تلخند. ما باید همه این چهار نوع جوان را در نظر بگیریم و برایشان برنامه ریزی کنیم و آنها را با قرآن و نماز انس بدهیم تا دنبال عیاشی نروند. به جای اینکه بیاییم این کارها را بکنیم آمده ایم کنگره کاهش زندان راه انداخته ایم."او ادامه داد؛ "این نص صریح قرآن است که کسانی که از قرآن اعراض کنند زندگی شان گیر می کند و به نکبت می افتند حالا فرقی نمی کند نفتشان 7 دلار باشد یا 70 دلار. الان ما همه از قرآن بریده ایم و قرآن محور زندگی مان نیست. به همین خاطر زندان هایمان هم پر شده است."قرائتی گفت؛ "قوه قضائیه اگر می خواهد در رسیدن به اهدافش موفق شود باید روش هایش را عوض کند. اینکه همایش و کنگره برگزار کنیم که نشد کار‍‍، باید از روش تریاکی ها استفاده کرد، آنها از ارتباط چهره به چهره استفاده می کنند، می روند خانه حسن آقا بعد با هم می روند خانه احمد آقا، قوه قضائیه هم باید این جوری در ترویج نماز و قرآن بکوشد تا بتواند نتیجه بگیرد. من این را جاهای دیگر هم گفته ام، نماز که ضایع شد شهوات به دنبال آن می آیند و بعد هم زندان. الان تمام آسیب های ما از دو سوراخ است؛ شهوت و غفلت. اولی با ازدواج حل می شود دومی با نماز. حالا می فهمیم چرا پیامبر گفته است من از دنیای شما دو چیز را دوست دارم، زن را و نماز. چون این دوتا یک خاصیت دارند و جلوی فساد را می گیرند.


- کلمات کلیدی:

- گردآورنده: حسین شهیدی - پنج شنبه 86/3/31 - ساعت 6:19 عصر  

نظرات دیگران()


لیست کل مطالب(غیر از بایگانی شده ها)
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب
لبیک یا خامنه ای
نماز جمعه وحدت بخش پس از نا آرامی ها
گفتمان امام خمینی(ره)-1-
گفتمان امام خمینی(ره)-2-
گفتمان امام خمینی(ره)-3-
گفتمان امام خمینی (ره)-4-
[عناوین آرشیوشده]