سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

قربانگاه خردها را بیشتر آنجا توان یافت که برق طمعها بر آن تافت . [نهج البلاغه]

صفحه اول   |   شناسنامه   |   رایانامه   |   پیام رسان یاهو   |    RSS 


سال«اصلاح الگوی مصرف»  

همه ما بخصوص مسئولان قوای سه گانه، شخصیتهای اجتماعی و آحاد مردم باید در سال جدید در مسیر تحقق این شعار "مهم، حیاتی و اساسی " یعنی "اصلاح الگوی مصرف در همه زمینه‌ها "، برنامه ریزی و حرکت کنیم تا با استفاده صحیح و مدبرانه از منابع کشور، مصداق برجسته ای از تبدیل احوال ملت به نیکوترین حالها، ظهور و بروز یابد.


 

بسم الله الرحمن الرحیم

 مطلب ارائه شده در مسابقه وبلاگ نویسی محرم

این مطلب مرتبط با پست قبلیه! ، پس مطلب قبل هم بخوانید! چون جدیده!

سلام علیکم و رحمة الله وبرکاته

شهادت حضرت زین العابدین امام سجاد علیه السلام رو تسلیت عرض میکنم.

امام جمعه محترم موقت امروز تهران حاج آقا سید احمد خاتمی در خطبه ها  مطالبی بسیار عالی روز و روشنگرانه ای با سر فصل های زیر که جای هر حرف دیگه رو میگیره و بهترین حرف هاست ایراد کردند که به استحضارتون میرسونم:

به گزارش فارس: سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که با حضور باشکوه مردم مومن و نمازگزار در دانشگاه تهران برگزار شد خود و نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد.
وی با اشاره به بیست و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر انقلاب گفت:انقلاب اسلامی به حق، هدیه الهی برای ملت بود.
خطیب نماز جمعه تهران، انقلاب اسلامی را شاخه‌ای از شجره طیبه دانست و افزود:از مصادیق این شجره طیبه، نهضت امام حسین(ع) و از میوه‌های آن نهضت بزرگ مردم ایران به رهبری امام راحل است.
خاتمی افزود:نام بزرگ انقلاب اسلامی با نام امام(ره) عجین است و به حق،امام حقی عظیم برگردن ملت‌های مسلمان و ملت بزرگ ایران دارد چرا که یک ملت را زنده کرد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به دستاوردهای فراوان انقلاب اسلامی در عرصه جهانی گفت:یکی از این دستاوردها این بود که این انقلاب با شعار نه شرقی و نه غربی جان گرفت و نشان داد که می‌توان مستقل از یوغ قدرت‌ها، ابرقدرت بود و مستقل و آزاد زندگی کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی را به راه انداختن جریان آزادی خواهی و آزاد کردن ملت‌ها از سلطه بیگانگان از جمله‌ آمریکا قلمداد کرد.
خاتمی تصریح کرد:عظمت این انقلاب بزرگ اسلامی وقتی روشن می‌شود که حکومت سیاه پهلوی پدر و پسر برای مردم تصویر شود؛ به طوری که ظلم آنان به نسل اول یادآوری و برای نسل دوم و سوم انقلاب اسلام تبیین شود.
خطیب نماز جمعه تهران بیان داشت:حق نعمت بزرگ انقلاب اسلامی،به جای آوردن شکر این نعمت است؛شکر این نعمت و هدیه آن است که بکوشیم فضای دینی و معنوی انقلاب را گسترش دهیم، وحدت و همدلی را بین آحاد جامعه،مردم و دولت و حوزه و دانشگاه و بالعکس توسعه بخشیم.
خاتمی با تاکید بر این که در 28 سال گذشته همواره وحدت ضرورتی مهم در این کشور بود، گفت:وحدت نه با شعار بلکه با تحمل به‌دست می‌آید. وحدت با حریم نگهداشتن‌ها کسب می‌شود.
امام جمعه موقت تهران متذکر شد:چرا باید حریم‌ها را در جامعه بشکنیم؟ ما اجازه نداریم حریم پیش کسوتان انقلاب را که در دوره ستم‌شاهی شکنجه‌های قرون وسطایی را تحمل کردند و پس از انقلاب همانند سربازی کنار امام و رهبری ایستادند، بشکنیم.
خاتمی افزود:
قطعاً اهانت‌ و حرمت شکنی‌ها به پیش‌کسوتان انقلاب، موجب تفرقه و گسست در جامعه می‌شود.
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه، خدمت به مردم را هم عبادتی بزرگ دانست و افزود:بحمدالله موج خدمت که از گذشته شروع شده بود، امروزه سرعت گرفته و امیدواریم با این سرعت زودتر به بار بنشیند تا مردم، شیرینی انقلاب را بیش از پیش بچشند.
حاج آقای خاتمی، حضور مردم در صحنه‌های انقلاب را شکر نعمت انقلاب توصیف کرد و گفت:آمریکائیها بدانند با زبان تهدید صحبت کردن با مردم ایران ،احمقانه‌ترین رفتار سیاسی است.
وی خطاب به آمریکاییها متذکر شد:با زبان تهدید حرف زدن با مردم،امروزه کهنه شده است و قطعا این نوع رفتار،نه تنها جواب نمی‌دهد بلکه نفرت آحاد مردم را بیشتر می‌کند.
خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد:انشاءالله مردم همیشه در صحنه ایران در راهپیمایی امسال 22 بهمن با شکوه هرچه تمام‌تر شرکت خواهند کرد و تودهنی محکمی به سیاستمداران نابخرد آمریکا خواهند زد.
حجة الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان این که امروزه آمریکا از سه روش در پی توطئه علیه دنیای اسلام است، بیان داشت:یکی از این طرح‌ها، ایجاد جنگ روانی است که با اتکال به خدا و ایمان به خداوند آمریکاییها و هم پیمانانشان در این عرصه هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
وی
طرح دیگر آمریکا را ناامید کردن مردم ایران از انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت:آمریکائیها چنین وانمود می‌کنند که انقلاب اسلامی به نقطه صفر رسیده است اما ما با افتخار می‌گوییم که این انقلاب در بیست و هشتمین سالگرد خود به نقطه اوج رسیده و هر روز هدف خود نزدیک‌تر می‌شود.
خطیب نماز جمعه تهران طرح سوم آمریکائیها را ایجاد نگرانی برای مردم مبنی بر این که انقلاب اسلامی سمت و سویی درست نمی‌پیماید و تصمیمات مسئولان درست نیست، دانست و گفت:مردم می‌دانند در عرصه تصمیمات کلان داخلی و خارجی،نه سلیقه خاص بلکه خرد جمعی حاکم است؛البته در عرصه‌های دیگر هم کارها با کارشناسی پیش می‌رود.
حاج آقای خاتمی با محکومیت هرگونه تخریب خدمات انقلاب گفت:
تخریب دولت، مجلس و قوه قضائیه آب به آسیاب دشمن ریختن است و البته امام و رهبری هیچ وقت جلوی انتقاد را نگرفته‌اند و نباید میان این دو خلط ایجاد کرد.
وی در بخش دیگری از خطبه دوم با اشاره به مسئله عراق و خنثی شدن توطئه دشمنان در قتل عام عزاداران حسینی در شهر مقدس نجف،گفت:این عنایت خداوند بود؛بحمدالله دولت نوری مالکی هم یک بار دیگر شایستگی و اقتدار خود را در این عرصه نشان داد.
خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد:
آمریکائیها که می‌گویند برای ایجاد امنیت به عراق آمده‌اند، حال از آنان می‌پرسیم که آیا از این حادثه اطلاع داشتند یا خیر؟ اگر نمی‌دانستند که نشان بی‌عرضگی آنهاست و اگر اطلاع داشتند چرا دست نگهداشتند تا کار به جایی برسد که 300 نفر تروریست از پای در آیند.
حاج آقای خاتمی در واکنش به اظهار نظرهای آمریکائیها مبنی بر این که ایران در امور داخلی عراق دخالت می‌کند گفت:
ما با عراقی‌ها قبل و بعد از اسلام ارتباط داشتیم؛امنیت عراق را امنیت خود می‌دانیم و این آمریکائیها هستند که از آن طرف دنیا آمده‌اند و عراق را اشغال کرده‌اند؛ پس اگر قرار باشد دخالت در کشورهای دیگر بد باشد، چرا آمریکائیها حاضر نیستید دست از اشغال عراق بردارند.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که در توطئه‌ اخیر در نجف اشرف القاعده، بعثی‌ها و گروهک‌های منحرف دست داشتند، افزود:
سر دسته بخشی از این گروهها جند السماء بودند که خود را فرزندان امیر المومنین می‌دانستند و البته این هشداری برای جوانان است که فریب ادعاهای دروغین برخی را نخورند که ادعای نبوت، مهدویت و بابیت می‌کنند.
وی آنهایی را که ادعای ارتباط با امام زمان دارند، شیاد توصیف کرد و گفت:آنهایی که دفتر راه می‌اندازند و می‌گویند با امام زمان در ارتباط هستیم، شیاد هستند و مردم فریب اینها را نخورند.
خطیب نماز جمعه تهران همچنین شیعه کشی‌های گسترده در عراق را گامی در راستای توطئه آمریکا برای به راه انداختن جنگ شیعه و سنی در عراق یاد کرد و افزود:
متاسفانه این شایعه را رسانه‌های غربی و عربی راه انداختند که برخی علمای شیعه فتوای قتل سنی‌ها را صادر کرده اند؛ اگر حتی یک مورد هم در این رابطه سراغ دارند، بیاورند.
خاتمی با اشاره به فتوای اخیر 38 آخوند درباری عربستان برای شیعه کشی گفت:متاسفانه اینها در دام آمریکا گرفتار شده و دست به چنین مسائلی می‌زنند.
خطیب نماز جمعه تهران راه انداختن جنگ شیعه و سنی را برنده‌ترین توطئه آمریکا در منطقه دانست و گفت:شیعه و سنی کشی هر دو در راستای اجرای توطئه آمریکا است و ایران اسلامی این را محکوم می‌کند
.

........................................

در همین رابطه:

عزاداری در تاریخکلیپ شد تا محرمیادگاری از سایت شهید آوینیفلسفه نهضت عاشوراحماسه حسینی-استاد شهید مرتضی مطهریتاریخ کامل عاشوراحضرت اباالفضل العباس علیه السلاممداحی و مرثیهفتح خون-شهید آوینیچهل حدیث از حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلاماخلاق و رفتار حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلامزندگینامه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام


- کلمات کلیدی:

- گردآورنده: حسین شهیدی - جمعه 85/11/13 - ساعت 9:8 عصر  

نظرات دیگران()


لیست کل مطالب(غیر از بایگانی شده ها)
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب
لبیک یا خامنه ای
نماز جمعه وحدت بخش پس از نا آرامی ها
گفتمان امام خمینی(ره)-1-
گفتمان امام خمینی(ره)-2-
گفتمان امام خمینی(ره)-3-
گفتمان امام خمینی (ره)-4-
[عناوین آرشیوشده]