سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

این دانش دین است، پس نیک بنگرید که از چه کسی دین خود رامی گیرید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

صفحه اول   |   شناسنامه   |   رایانامه   |   پیام رسان یاهو   |    RSS 


سال«اصلاح الگوی مصرف»  

همه ما بخصوص مسئولان قوای سه گانه، شخصیتهای اجتماعی و آحاد مردم باید در سال جدید در مسیر تحقق این شعار "مهم، حیاتی و اساسی " یعنی "اصلاح الگوی مصرف در همه زمینه‌ها "، برنامه ریزی و حرکت کنیم تا با استفاده صحیح و مدبرانه از منابع کشور، مصداق برجسته ای از تبدیل احوال ملت به نیکوترین حالها، ظهور و بروز یابد.


 

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

عیدتون مبارک؛ لطف بفرمایید مطلب قبلی هم ملاحظه کنین! تازه نوشته شده!

انا لله و انا الیه الراجعون. امروز صبح پیکر آیت الله شیخ حسن تهرانی در قم تشییع و به خاک سپرده شد و نیز پیکر برادر عزیزمان آقای حسن نظری تشییع و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد... ،اول که عکسو توی وبلاگش دیدم باورم نشد فکر کردم شوخیه! بعد یکی از بچه ها اس ام اس زد... بنده خدا بود... خدا بیامرزش... شادی روحشان و همچنین شادی روح دکتر کاظمی آشتیانی صلوات/هر کی باشیم باید بسوی خدا برگردیم...

توصیه می کنم حتما خطبه های آیت الله سید احمد خاتمی در نمازجمعه امروز تهران بخونین،پاسخ خیلی سؤالات رو مخصوصا در زمینه اعدام صدام و اختلاف شیعه و سنی رو میدن،در همین زمینه امروز یه عده از علمای عربستان...

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس: سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه امروز تهران در جمع نمازگزاران تهرانی در دانشگاه تهران با اشاره به گرانی در کشور گفت:دولت و مجلس سخت‌کوش و دلسوز هستند، اما باید تلاش کنند تا گرانی‌های بی‌رویه موجود کام مردم را تلخ نکند.
وی با بیان این که دولت و مجلس شورای اسلامی در آستانه تنظیم بودجه سال 86 هستند، خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که بودجه طوری تنظیم شود تا تورم‌زا نباشد. مردم از مسئولین تحلیل عوامل گرانی را نمی‌خواهند، بلکه اقدام عملی در این زمینه را خواستار هستند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در سطح کلان در این راستا تصریح کرد: حق مردم بیشتر از این است که اقلام مورد نیاز زندگی روزمره مردم روز به روز گران شود.
خاتمی با بیان این که من نمی‌خواهم مقصر درست کنم گفت: رسانه‌ها نباید با گرانی برخورد سیاسی کنند. برخی‌ها از هر گوشه‌ای وارد میدان می‌شوند تا دولت را تخریب کنند که این یک رویه غلطی است.
وی خطاب به مسئولان گفت: با پاک کردن صورت مساله چیزی حل نمی‌شود. گرانی وجود دارد.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه می‌دانم مسئولین محترم به خصوص رئیس جمهور از این مساله ناراحت هستند اظهار امیدواری کرد تا هر چه سریعتر مشکل گرانی در کشور حل شود.
خاتمی در ادامه به مقوله امنیت در کشور اشاره کرد و با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران دارای امنیت قابل قبولی نسبت به سایر کشورهاست، افزود: باید بدانیم که همین مقدار ناامنی جانی، مالی و آبرویی که برخی مجرمین ایجاد می‌کنند و در پی تکثیر سی‌دی ‌های مبتذل می‌باشند، در شان یک نظام اسلامی نیست.
وی وظیفه قوه قضائیه در برخورد با مجرمین را یادآور شد و افزود: این قوه باید قاطع و سریع با مجرمین مخل امنیت برخورد کند چرا که قوه قضائیه مظهر اقتدار ملی و تیغ نظام است و این تیغ نباید کند شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اذعان به این که اقداماتی در این راستا انجام شده خواستار اقدامات بیشتری شد.
خاتمی در ادامه سخنان خود با اشاره به جنایات صدام علیه ملت ایران، کردهای عراق، حمله به کویت، حمله به عربستان، کشتن شیعیان عراق و علمای عراق و دیگر جنایات وی، اعدام این جلاد و جنایتکار را یک خبر خوش دانست و اظهار داشت: اظهار تاسف و اعلام عزاداری برای مرگ صدام به معنای شرکت آنها در جنایات صدام است.
وی توطئه‌های دشمنان در خصوص مرگ صدام را یادآور شد و گفت :شگرد آمریکا این است که می‌خواهد در قصه مرگ صدام اختلاف فرقه‌ای راه بیندازد و رسانه‌های آمریکایی، صهیونیستی و بعضاً رسانه‌های وابسته به اینها می‌خواهند مرگ صدام را قصه شیعه و سنی جلوه دهند.
خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد:تردید نکنید نقشه دشمن در عراق و ایران گرم کردن اختلاف میان شیعه و سنی است، ولی در 2 کشور شیعیان و اهل تسنن سالهاست که مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند.
خاتمی از فشار دولت مالکی برای تسریع در اعدام صدام تشکر کرد و گفت: آمریکا به دنبال تعامل و تبانی بود تا این جلاد را رها سازد ولی فشار دولت مالکی باعث شد صدام اعدام شود،البته آمریکا سود خود را برد و نگذاشت صدام در خصوص ایران اعتراف کند.
وی صدور قطعنامه شورای امنیت علیه ایران را عملیات روانی عنوان کرد و گفت: علیرغم تمامی تحریم‌ها، فناوری هسته‌ای در ایران بومی شده و جنگ روانی دشمن نمی‌تواند این هنر را از ملت ایران بگیرد.
خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: فناوری هسته‌ای ایران خواست ملی است که کسی نمی‌‌تواند با آن مقابله کند، مسئولان هسته‌ای ما با تدبیر و عقلایی عمل می‌کنند، در این عرصه خرد جمعی حاکم است و مسئولان ما احساساتی رفتار نمی‌کنند.
خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات روز 24 آذر اشاره کرد و با بیان این که در این روز 58 میلیون اظهار نظر شد،افزود: در کجای دنیا چنین دموکراسی وجود دارد؟ آنهایی که به دروغ از دموکراسی حرف می‌زنند و حتی بوش با حدود 40 درصد از واجدین رای دهندگان رای آورد.
وی به فرارسیدن عید سعید غدیر اشاره و آن را از بزرگترین اعیاد مسلمین ذکر کرد و اظهار داشت: عید غدیر را باید باشکوه بیشتری در کشور گرامی بداریم.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین سالگرد شهادت شهدای دانشجو در هویزه و شهادت شهیدحسین علم‌الهدی، سالگرد شهدای کربلای 5، سالگرد شهادت شهید ستاری و شهید کاظمی و همراهانشان و فرارسیدن قیام 19 دی 56 و شهدای این روز را گرامی داشت.
خاتمی در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به اصول اخلاقی در اسلام گفت:رسیدن به وادی نور، روشن‌بینی، بصیرت، تقوا و عنایت خدا به انسان از جمله این فواید است.
خطیب نماز جمعه تهران همچنین کر، کور و نابینا شدن را پیامدهای اسارت نفس بر انسان دانست و گفت: کسانی که خدای آنها سلطه و چپاول‌گری است، حقایق را نمی‌بینند و هیچ چیز نمی‌شنوند.
وی در همین راستا به تلاش دشمنان برای تحقیر ایران در جهان اشاره کرد و گفت: آنها تلاش داشتند تا ایران را تحقیر کنند اما باید بدانند که ایران تحقیر شدنی نیست. ایران عزیز بوده و هست و به فضل خدا عزیز خواهد ماند.
عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به آمریکا و دشمنان جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: شما تحقیر شده هستید، شما در عراق، لبنان، فلسطین و افغانستان تحقیر شده‌اید و به روز سیاه نشسته‌اید و در دنیا رسوا شدید. اینها جلوه‌هایی از اسارت نفس است که حقایق را نمی‌بینند.


- کلمات کلیدی:

- گردآورنده: حسین شهیدی - جمعه 85/10/15 - ساعت 2:38 عصر  

نظرات دیگران()


لیست کل مطالب(غیر از بایگانی شده ها)
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب
لبیک یا خامنه ای
نماز جمعه وحدت بخش پس از نا آرامی ها
گفتمان امام خمینی(ره)-1-
گفتمان امام خمینی(ره)-2-
گفتمان امام خمینی(ره)-3-
گفتمان امام خمینی (ره)-4-
[عناوین آرشیوشده]